ایرانگردی از نوع پست مدرن !

معرفی هتل های تهران، هتل های اصفهان، هتل های شیراز، هتل های یزد، هتل های مشهد

ایرانگردی از نوع پست مدرن !

معرفی هتل های تهران، هتل های اصفهان، هتل های شیراز، هتل های یزد، هتل های مشهد

تالاب انزلی

تالاب انزلی در ساحل جنوب غربی دریای خزر در بندر انزلی از جمله زیباترین مناظر آبی شمال ایران و از جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است. تالاب انزلی محل تخم ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است. منظره هتل الماس انزلی پرندگان مهاجر بر روی مرداب انزلی یکی از چشم نواز ترین مناظر مرداب انزلی در استان گیلان هتل سفید کنار است که گردشگران را مجذوب خود می کند. مرداب زیباست و زیبایی آن بیشتر به خاطر هتل دنیز انزلی گیاهانی است که بر سطح و سواحل آن به چشم می خورد. از دیگر جاذبه های گردشگری مرداب انزلی حمل و نقل آبی آن است. قایق های موتوری امکان گشت و گذار در تالاب را برای گردشگران فراهم آورده است.

ساحل چمخاله گیلان

از جاذبه های گردشگری گیلان که از سرسبزترین و بارانی ترین استان های ایران هتل گیلان می باشد و همین موضوع خود باعث جذب توریسم و گردشگر می شود را می توان ساحل چمخاله از منطقه های ساحلی هتل کادوس شهرستان لنگرود دراستان گیلان نامید. از دلایل مجذوبیت و معروفیت و زیبایی چمخاله رودخانه آن می باشد که یکی از پرآب ترین رودهای کشور هتل اسپیناس آستارا میباشد که عمق آن در بعضی از قسمتها به 6 متر هم می رسد و در زمانهای نه چندان دور هم محل عبور و مرور کشتیهای روسی و ایرانی بوده است.

سرعین

از جاذبه های گردشگری و تفریحی سرعین، طبیعت زیبا و سرسبزی خاص هتل لاله سرعین، دشت و دمنش با قرار گرفتن بعضی روستاهای ییلاقی و خوش آب و هوا در دره های با صفا و کوهپایه های:بیله درق ،دربند ورگه سران، الوارس، از مراکز عمده توریستی می باشد. شهر سرعین با دارابودن هتل سرعین چشمه های متعدد آبگرم (فضا های سرسبز ، مراتع و چشمه ساران متعدد و پر از آب گرم و سرد واقع در آن) به عنوان منابع تفرجگاهی و گردشگری، از جایگاه ارزنده ای برخوردار است.

حمام نوبر تبریز

حمام نوبر تبریز یکی از جاذبه های گردشگری و توریستی شهر تبریز و از باشکوه‌ترین معماری‌هاى ایرانى برجای مانده از هتل بین المللی تبریز اواسط دوران قاجاریه است. حمام قدیمی نوبر در دهه 70 با تغییر کاربری با همان الگوی قدیمی و بدون دخل و تصرف در فضاهای معماری به سفره‌خانه و چایخانه سنتی تغییر کاربری و به گردشگران هتل گسترش ارائه خدمات می‌دهد. طاق‌ و گنبد بزرگ‌ گرمخانه‌، طاق‌ و گنبد با ستون‌ و سرستون‌های‌ سنگی‌ مقرنس‌‌ کاری‌‌شده‌ سربینه‌ و اجرای‌ کاربندی‌ و ترکیب‌ آجر و کاشی‌ و پوشش‌ معقلی‌ مناسب‌ هتل تبریز حمام و کتیبه‌های مصور زیبای ورودی را از دیگر جاذبه‌های حمام نوبر تبریز برشمرد.

پل آجی چای تبریز و روستای کندوان

از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهر تبریز هتل شهریار پل آجی چای از قدیمی ترین آثار تبریز و از زمانیکه هنوز روستای کوچکی بود جاده و مسیر ارتباطی تمدن های شرق و غرب بوده. معماری پل آجی چای یکدست نیست. پل آجی چای به علت طغیان رودخانه و جنگلهای منطقه ای بارها صدمه دیده و بازسازی شده است. پل آجی چای شامل چندین  دوره معماری سنگی و آجری در فرمهای مختلف می باشد و این بر غنای هتل پارس تبریز معماری و زیبایی پل افزوده است. کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای جهان است که این موجب جذابیت بی‌نظیر آن شده است. معماری هتل کندوان روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثنا در دنیا به حساب می‌آید.

زندان سلیمان آذربایجان غربی

یکی از آثار دیدنی، گردشگری و شگفت انگیز استان آذربایجان غربی زندان سیلمان واقع در هتل زمرد خوی شهرستان تکاب که به علت مخوف و رازآلود بودن آن به زندان دیو شهره است.این آثار تاریخی بر بالای کوهی با ارتفاع 107 متر از لایه های سربی تشکیل شده که منشا این هتل آریا ارومیه کوه مخروطی شکل آب های زیرزمینی می باشد که حاصل میلیون ها سال فعالیت هتل پارک ارومیه چشمه جوشان آرتزینی می باشد.

لرستان، شاهرود، چابهار

شهرستان درود با زیباترین دریاچه آب شیرین ایران، چشم نوازترین آبشارها، هتل رنگین کمان، رشته کوه های اشتران کوه که به آلپ ایران شهره است، از قطب های گردشگری و طبیعی ایران بشمار میرد. زیباترین آبشار ایران یا همان آبشار شوی در حوالی روستای شوی که از غاری بیرون زده و از گردنه ای بلند پایین می ریزد.

از جاذبه های گردشگری سمنان و شاهرود جنگل ابر یکی از دست نخورده ترین جنگل های ایران است که در ادامه جنگل های سرسبز شمال ایران، یکی از منحصر به فردترین مکان های دیدنی هتل پارمیدا شاهرود محسوب می شود. ابرها آنقدر به درخت ها نزدیک اند که به نظر می رسد می توان در میان ابرها گشت و گذار کرد.

از جاذبه های گردشگری استان سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار می توان به کوه های مریخی با مناظری بی نظیر و چشم نواز اشاره کرد. رشته کوههای میناتوری که از جنس سنگ آهک و به رنگ طوسی و سفید می باشد به خاطر شکل غیر طبیعی که دارند کوههای هتل لاله چابهار کره ماه را در ذهن تداعی کرده و مردم محل نیز به آن کوههای مریخی میگویند.