ایرانگردی از نوع پست مدرن !

معرفی هتل های تهران، هتل های اصفهان، هتل های شیراز، هتل های یزد، هتل های مشهد

ایرانگردی از نوع پست مدرن !

معرفی هتل های تهران، هتل های اصفهان، هتل های شیراز، هتل های یزد، هتل های مشهد

دریاچۀ بزنگان مشهد، روستای شهداد شهر کرمان، پل طبیعت تهران




دریاچۀ بزنگان مشهد

استان خراسان رضوی با آن که از نظر وسعت و تقسیمات کشوری از جمله استانهای بزرگ کشور است اما از نظر منابع آبی جزو نواحی کمآب محسوب میشود. استان خراسان رضوی سرزمینی خشک تا نیمه خشک است. در چنین سرزمینی آب منشاءِ حیات و بهرهوریهای اقتصادی است. کمبود باران، بهویژه در نیمۀ جنوبی استان، و فقدان رودخانههای دایمی باعث شده است که از قنات هتل توریست توس ، خصوصاً در شهرهای حاشیۀ کویر، استفاده بیشتری شود. منابع آبهای استان خراسان رضوی را میتوان به دو بخش آبهای سطحی و آبهای زیرزمینی تقسیم کرد. دریاچۀ بزنگان حدود 80 هکتار وسعت و 12 متر عمق دارد و در جنوب رشته کوههای هزار مسجد، در 130 کیلومتری جادۀ مشهد- سرخس قرار دارد. آب دریاچه از بارندگیهای سالانه و چشمههای کوچک تأمین میشود و مرکز پرورش ماهی قزلآلای رنگینکمان است.

روستای شهداد شهر کرمان

شهداد در شرق کرمان و در ناحیه نسبتا مرتفعی با آب و هوای گرم و خشک واقع شده است. شهداد قدمتی کهن دارد و مردم آن به زبان فارسی سخن میگویند و پیرو مذهب اثنی عشری هستند. طبیعت شهداد به برکت آب رودخانههای «درختنگان» و «خرشکی» و کاریزهای مختلف، سرسبز و خرم است، هتل پارسیان بم و باغات و نخلستانهای فراوان دارد. شهداد در شش ماهه دوم سال و در فصل بهار بسیار زیباست و به یکی از گردشگاههای معروف کرمان تبدیل شده است. معماری بومی شهداد بسیار جالب توجه است و جاذبههای تاریخی آن آرامگاه و زیارتگاه پیر بابا مسافر، که بنای آن گچبریهای جالب و ارزندهای دارد و مشتمل بر دو طبقه است. مسجد مجاور آرامگاه پیر بابا مسافر، که قدمت آن را به دوره مغول نسبت میدهند. مسجد جامع شهداد و مسجد بروجردی، که معماری جالب توجهی دارند. امامزاده زند، که به امام رضا (ع) منسوب است. قدیمیترین قسمت امامزاده، ایوان خشتی آن است که به قرن هفتم هـ.ق. نسبت داده میشود. شهر باستانی ۴ هزار ساله که در نزدیکی شهداد کشف شده است و اهمیت وافری در امر باستان شناسی و تاریخ این ناحیه دارد.

پل طبیعت تهران

پل طبیعت اتصال پهنه غربی و شرقی اراضی عباس آباد را بین بوستانهای آب و آتش و طالقانی برقرار میکند. با توجه به شاخصههای طراحی، سازه و کاربری این پل به یکی از نمادهای جدید شهر تهران مبدل شده که در حوزه گردشگری شهری هتل انقلاب توسعه فضاهای فرهنگی و تفریحی تأثیر قابل توجهی خواهد داشت. همچنین مسیرهای دسترسی به این دو بوستان احیا و احداث شده است تا شهروندان برای گذر از این پل و ورود به این دو بوستان دچار مشکل نشوند و به راحتی به مقصد برسند. پل طبیعت با ۷هزار مترمربع مساحت و حدود ۲هزار تن وزن به عنوان بزرگترین پل عبور و مرور غیرخودرویی کشور است. همچنین این پل دارای ویژگی های متمایز فنی، مهندسی و اجرایی بوده که شیوه طراحی و اجرای سازه فولادی آن برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاده است.یکی از مهمترین اقداماتی که بر روی هتل کوثر تهران انجام شده بحث ایمنی است، زیرا که به دلیل ارتفاع ۴۰ متری به اقدامات ایمنی نیازمند بود. حفاظ ایمنی دو کیلومتری روی پل نیز پیش بینی شد که در حال حاضر این اقدامات به طور کامل انجام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.